اعتماد، قدرت و رتبه بندی جستجو
اگر موتورهای جستجو بتوانند به لینک ها یا حساب های اجتماعی اعتماد کنند، آیا می توانند یاد بگیرند که به وب سایت ها اعتماد کنند؟ کاملا. عوامل متعددی در ایجاد سئو وب سایت وجود دارد که هم کاربران و هم موتورهای جستجو آن را قابل اعتماد می دانند. در اینجا به عناصر Trust جدول تناوبی عوامل سئو می پردازیم. Frédéric Dubut، مدیر ارشد برنامه Bing میگوید: «فقط برای چارچوببندی آنچه که ما آن را قابل اعتماد میدانیم، تصور کنید که یک وبسایت تجارت الکترونیک دارید، و یک کاربر به وبسایت شما میآید.» "اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آنها از خود می پرسند: "آیا می توانم شماره کارت اعتباری خود را به آن وب سایت بدهم و مطمئن باشم که در دستان خوبی خواهد بود؟"
یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار معروف در سیاتل [آمازون] فعال است و بدیهی است که همه قرار است شماره کارت اعتباری خود را به آنها بدهند. می دانید که شماره کارت اعتباری شما در دستان خوبی است.» و سپس، شما یک دسته از وبسایتها را دریافت میکنید که مقالات وبلاگی دارند که به وضوح عجله شدهاند و اشتباهات تایپی زیادی دارند و برای مثال، پیوندهای TrustPilot کار نمیکنند و تعداد زیادی از این نشانههای کوچک وجود دارد که شما را وادار میکند. فکر کنید، "خب، اینجا چیزی درست نیست. من واقعا احساس راحتی نمی کنم که شماره کارت اعتباری خود را به خدمات سئو در تهران بدهم. به عنوان یک مدیر وب سایت، به عنوان صاحب سایت، فقط باید فکر کنید که در این مقیاس کجا هستید؟ آیا به آمازون نزدیکتر هستید یا به آن وبسایتی که دارای اشتباهات تایپی زیاد است و لینکهای کمک آن کار نمیکنند نزدیکتر هستید؟» دوبوت می پرسد.
اختیار اقتدار بودن به طور معمول به معنای این است که یک رهبر شناخته شده در زمینه یا بخش تجاری خود باشید، و این زمانی بسیار مفید است که هدف این باشد که به طور ارگانیک رتبه خوبی داشته باشید. طراحی سایت اینترنتی موجود در پول شما، جایگاههای زندگی شما (YMYL) که توصیههای مالی یا پزشکی ارائه میدهند، بهویژه مورد بررسی قرار میگیرند. در سال 2019 گوگل تأیید کرد که برای پرسشهای YMYL، «در سیستمهای رتبهبندی ما به عواملی مانند درک ما از اعتبار، تخصص یا قابل اعتماد بودن صفحاتی که در پاسخ ارائه میکنیم، اهمیت بیشتری میدهد». بری شوارتز، سردبیر Search Engine Land News، می گوید: «گوگل گفت: «هی، اگر می خواهیم این محتوا را به مردم توصیه کنیم، باید مطمئن شویم که آن را قابل اعتماد، معتبر و کارشناس نوشته است». گوگل در درجه اول اعتبار را بر اساس هر صفحه ارزیابی می کند. با این حال، سیگنال های سراسر سایت نیز ممکن است برای تکمیل صفحات جداگانه استفاده شوند. انواع لینکهایی که صفحات شما دریافت میکنند (به ویژه از وبسایتهای معتبر و سایتهای دیگر در جایگاه شما)، کلماتی که در داخل و اطراف آن بک لینکها استفاده میشوند، معیارهای تعامل، مدت زمان فعالیت سایت شما و حتی بررسیها ممکن است به عنوان سیگنال برای موتورهای جستجو استفاده شوند. برای سنجش اقتدار Google همچنین برای ارزیابی کیفیت صفحاتی که در نتایج برتر ظاهر میشوند و دستورالعملهایی که از تخصص مرجع، مرجعیت و اعتماد (یا EAT) پیروی میکنند، قرارداد میبندد. ارزیابیکنندهها مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، اما بازخورد آنها برای بهبود الگوریتمهای جستجوی Google استفاده میشود، بنابراین یادگیری نحوه ارزیابی صفحات ممکن است به شما کمک کند محتوای معتبری ایجاد کنید که به کاربران و موتورهای جستجو خدمات بهتری ارائه دهد. (توجه داشته باشید که ابزارهایی که سعی میکنند «اقتدار صفحه» یا «مرجع دامنه» را ارزیابی کنند، به سادگی توسط شرکتهای شخص ثالث بر اساس اینکه چگونه فکر میکنند موتورهای جستجو به چیزها امتیاز میدهند حدس میزنند – این معیارها در واقع در الگوریتمهای موتور جستجو استفاده نمیشوند.
صفحات وب با کیفیت بالا باید تعاملات معناداری با کاربران ایجاد کنند. جنبههای این تعاملات ممکن است از طریق معیارهای تعامل مانند زمان در صفحه، نرخ پرش، میانگین مدت جلسه و غیره تعیین شود. موتورهای جستجو معمولاً تمایلی به افشای چگونگی یا حتی استفاده از معیارهای تعامل در الگوریتم های خود ندارند. و فقط به این دلیل که یک موتور جستجو حق ثبت اختراع در مورد نحوه استفاده از تعامل برای اطلاع رسانی رتبه بندی جستجو دارد، لزوماً به این معنی نیست که در حال حاضر از آن استفاده می کند. با این وجود، محتوای با کیفیت و تجربه کاربر بخش بزرگی از سئو هستند و اولویت بندی آنها باید تأثیر مثبتی بر میزان تعامل و نرخ تبدیل شما داشته باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیت کاربر، معرفی محتوای تولید شده توسط کاربر و بهبود پیوند داخلی خود، از جمله تاکتیک های دیگر، تعامل بیشتری را تشویق کنید. ما معتقدیم تعامل اندازهگیری میشود و اگر موتورهای جستجو معیارهای تعامل را در الگوریتمهای خود لحاظ کنند، رتبهبندی شما برای آن بهتر خواهد بود.
شهرت
ممکن است طول بکشد تا انتشارات با رعایت استانداردهای دقیق برای بررسی حقایق و گزارش اصلی، شهرت پیدا کنند. این شهرت وزن زیادی در ذهن خوانندگان دارد و همین امر در مورد موتورهای جستجو نیز صادق است. سیگنالهای دقیقی از طراحی سایت چیست برای ارزیابی شهرت استفاده میکنند مشخص نیست، اما به افراد، سایتها، مؤسساتی فکر کنید که شهرت آنها را بسیار محترم میدانید. آنها احتمالاً در طول زمان با ارائه اطلاعات قابل اعتماد و ثابت به این شهرت دست یافته اند، توسط دیگران به عنوان متخصص در زمینه خود ذکر شده و توسط همکاران یا مشتریان خود به خوبی از آنها صحبت می شود.