بازاریابی وابسته چیست (و چگونه شروع کنیم)
بازاریابی وابسته در سال 2021 چیست؟
به نظر ایده آل است، اینطور نیست؟ شما یک وب سایت راه اندازی می کنید، چند لینک وابسته اضافه می کنید و شروع به کسب درآمد غیرفعال می کنید که همیشه آرزویش را داشتید.
بسیاری از وبلاگ نویسان از این راه درآمد بالایی دارند. به عنوان مثال، رایان رابینسون در سایت ryrob.com هر ماه پنج رقم میانه به دست می آورد.
با این حال، وبلاگ نویسی تنها راه کسب درآمد از بازاریابی وابسته نیست. میکروسایتها، فهرستهای ایمیل و بازاریابی ویدیویی تنها چند روشی هستند که مردم برای کسب درآمد آنلاین از آنها استفاده میکنند.
اگرچه همه افراد از بازاریابی وابسته شش رقمی نمی گیرند، اما می توانید از نکات و استراتژی هایی برای بهبود سایت خود و افزایش درآمد خود استفاده کنید.
بازاریابی وابسته فرآیند کسب درآمد (کمیسیون) است که هر بار که محصولات یا خدمات یک شرکت را تبلیغ می کنید و فروش را انجام می دهید. شما فقط هر بار که فروش را انجام می دهید، حقوق دریافت می کنید، درست مانند یک نماینده فروش فقط کمیسیون.
اکنون قبل از اینکه وارد بازاریابی وابسته شوم، اجازه دهید به شما بگویم که چرا باید به آن اهمیت دهید.
از زمانی که هفته کاری 4 ساعته منتشر شد، به نظر می رسد همه هدف یکسانی دارند.
برای بیدار شدن در صبح، لپ تاپ خود را باز کنید و به چیزی شبیه به این نگاه کنید:
راهنمای بازاریابی وابسته 2021
این رویا است، درست است؟
هنگام خواب پول در بیاورید.
آماده بیشتر دانستن هستید؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم - چیست و چه کسی از آن استفاده می کند.
بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته به تبلیغ محصولات دیگران در ازای پورسانت کوچک برای هر فروش می پردازد. احتمالاً در بسیاری از وبسایتهایی که بازدید میکنید، عناوینی با علامت «پیوند وابسته» یا «پست حمایتشده» دیدهاید. یا شاید قبلاً اولین قدم را برداشته اید و در یک شبکه وابسته ثبت نام کرده اید.
اگر در بازاریابی وابسته جدید هستید، بیایید نحوه عملکرد آن را پوشش دهیم.
ابتدا، یک برنامه یا شبکه وابسته را پیدا کنید که به آن علاقه دارید. به نمای کلی برنامه، از جمله نوع محصولات یا خدمات، روش های پرداخت، و کمیسیون هایی که ارائه می دهند نگاه کنید.
اگر برای شما جذاب است، ثبت نام کنید و منتظر تایید پذیرش خود باشید. سپس، شروع به ایجاد محتوا، اضافه کردن پیوندهای سفارشی برنامه کنید. این پیوندها زمانی را که یکی از کاربران شما خریدی انجام میدهد، ردیابی میکنند و کمیسیون کمی دریافت خواهید کرد.
شما می توانید با شرکت های فردی یا شبکه های وابسته کار کنید، جایی که ثبت نام کرده و برنامه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای سهولت در انتخاب، برنامه ها به طور کلی به دسته بندی تقسیم می شوند. پس از تأیید، شروع به تبلیغ پیوندهای وابسته خود در وب سایت خود، در خبرنامه ها، در رسانه های اجتماعی و هر جای دیگری که مجاز به اشتراک گذاری پیوندها هستید، کنید.
هنگامی که به حداقل سطح پرداخت رسیدید، شبکه برای شما یک پرداخت ارسال می کند. روش های پرداخت متفاوت است و معمولاً شامل پی پال، حواله های بانکی و چک می شود.
بیایید نگاهی عمیق تر به بخش های یک سیستم بازاریابی وابسته موفق بیندازیم.
بازرگان
گاهی اوقات به عنوان خالق، فروشنده، نام تجاری، خرده فروش یا فروشنده نیز شناخته می شود. این حزب است که محصول را ایجاد می کند. این می تواند یک شرکت بزرگ مانند Dyson باشد که جاروبرقی تولید می کند.
یا ممکن است یک فرد مجرد مانند ماریا کوز باشد که دوره های آنلاین را به کارآفرینان زن می فروشد.
از کارآفرینان انفرادی گرفته تا استارتآپها تا شرکتهای عظیم Fortune 500، هر کسی میتواند تاجر پشت برنامه بازاریابی وابسته باشد. آنها حتی نیازی به مشارکت فعال ندارند. آنها فقط باید محصولی برای فروش داشته باشند.
در دنیای وب سایت های مختلفی مثل در زمینه معرفی بهترین محصولات فعالیت می کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/
بازاریابان وابسته
این حزب گاهی به عنوان ناشر نیز شناخته می شود. شرکتهای وابسته همچنین میتوانند از افراد مجرد تا کل شرکتها متغیر باشند. یک تجارت بازاریابی وابسته می تواند ماهانه چند صد دلار کمیسیون یا ده ها میلیون دلار تولید کند.
اینجا جایی است که بازاریابی اتفاق می افتد. یک شرکت وابسته یک یا چند محصول وابسته را تبلیغ می کند و سعی می کند مشتریان بالقوه را در مورد ارزش محصول تاجر جذب و متقاعد کند تا در نهایت آن را خریداری کنند.
این را می توان با اجرای وبلاگ بررسی محصولات تاجر به دست آورد. مثلا:
نمونه ای از یک وب سایت وابسته
همچنین میتواند یک سایت کامل برای یافتن محصولات جالب مرتبط با موضوع خاص و تبلیغ آن محصولات وابسته باشد.
نمونه ای از یک وب سایت وابسته
(به همین دلیل است که I'm Breke یکی از محبوب ترین سایت های شبکه وابسته است)
مصرف کننده
مشتری یا مصرف کننده سیستم وابسته را به گردش در می آورد. بدون فروش، هیچ کمیسیونی برای تقسیم وجود ندارد و هیچ درآمدی برای تقسیم وجود ندارد.
شرکت وابسته سعی میکند در هر کانالی که مناسب میداند، برای مصرفکننده بازاریابی کند، خواه این شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتال یا از طریق یک موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ باشد.
مصرف کننده باید بداند که بخشی از یک سیستم بازاریابی وابسته است. معمولاً یک سلب مسئولیت کوتاه مانند «اگر مواردی را در این سایت خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنم. از اینکه از کار ما حمایت می کنید سپاسگزاریم.» خوبه.
مصرف کننده معمولاً قیمت بالاتری را به بازاریاب وابسته نمی پردازد، زیرا هزینه شبکه وابسته از قبل در قیمت خرده فروشی گنجانده شده است.